El mes de gener comencem un nou grup d’acompanyament per treure’ns el nivell C de català! Serà tots els dimecres de 19 a 21h des d’inicis de gener fins al mes de maig, en què hi ha la convocatòria de l’examen oral i escrit. Us hi podeu inscriure escrivint un correu a info@auladidiomes.cat. Us avisem que ja ens hi queden molt poquetes places!
Aquest és un curs que ja arriba a la tercera edició, tot i que va ser realment el curs passat que vam dissenyar un pla d’acompanyament més ajustat a la prova en si (abans, fèiem un curs de nivell avançat de català, en lloc d’un curs concret de preparació de l’examen). I la veritat, l’experiència va ser molt i molt satisfactòria! Sabem que presentar-se a un examen no és fàcil, i que una passa per molts processos interns difícils, des que s’anima a apuntar-se al nostre curs, fins que rep les qualificacions de l’examen, o fins i tot més tard: cal pair-les amb calma i tranquil·litat, i donar-nos l’espai per als rituals que ens calgui, esclar! I l’any 2020, amb la inesperada arribada de la Covid-19, la cosa no va ser bufar i fer ampolles. Entre d’altres conseqüències que aquest fet comportés sobre la vida de les persones que constituíem aquell grup, des del punt de vista del seguiment pedagògic, vam haver de modificar tota l’estructura de la classe perquè es pogués fer de manera telemàtica, i vam patir l’ajornament de la prova dues vegades consecutives (primer es va dir que es faria al juny; després a l’octubre), amb tota la recalendarització de les vides personals que això comporta. Tot i això, ens en vam sortir prou bé! 🙂
I és que si vam crear aquest curs és perquè som conscients que es tracta d’un procés que cal acompanyar amb cura, i si ho podem fer des del tacte, la companyonia i la col·lectivitat, tot plegat és molt més agradable que posant-hi colzes totes soles. Podríem publicar estadístiques de qualificacions, perquè la veritat és que n’estem molt contentes; però això no representaria la filosofia que ha acompanyat el grup al llarg d’aquest acompanyament. Hi ha molts factors que incideixen en la nota final que rep cada alumna, són moltíssims fenòmens, i molt complexos. Per tant, hem de deixar de fixar-nos tan sols en els resultats que ens venen de fora, i fer una avaluació del procés. Oblidar-nos de la concepció amb què ens han educat, segons la qual el suspès és un fracàs. Sabem que l’examen de nivell C de català és exigent, que cadascú té un punt de partida i una disponibilitat per estudiar diferents, unes destreses diverses en relació al domini de la llengua, a la capacitat d’organitzar-se, a l’assistència a les classes, etc. És per això que ara que hem complert el cicle del curs de l’any passat, ens hem de felicitar! Per totes les energies que hi vam dipositar, pel suport mutu que ens vam donar les unes a les altres, i per tots els aprenentatges compartits!